De kleinste in huis

Kijk, iemand moet het zijn. Sinds gisteren heb ik officieel de eer en het genoegen om de kleinste in huis te zijn. De oudste is me intussen al een jaar of twee en een centimeter of 7 voorbijgestoken. Zelfs met hakken aan kan ik het nog amper verbergen. Maar zondag liep ik hier na een dag op hakken op blote voeten rond en de jongste zag haar kans schoon. Want het is al een paar weken kantje boordje. Toen we een maand geleden nog eens tegen elkaar gingen staan, scheelde het nog een centimetertje, in mijn voordeel.

Maar de jongste is haar puberteit ingegaan en groeit als kool. Broeken die in de herfst nog ingekort moesten worden omdat ze echt nog wel ettelijke centimeters te lang waren, zijn intussen net gepast. Zijn wij blij dat “flanking” momenteel in de mode is – anders betaalden we ons blauw aan jeansbroeken alleen ;-). Maar zondag liet ze me nog even naast haar staan en mochten de papa en de oudste scheidsrechter spelen. Veel scheelt het niet, maar nu heeft onze jongste het voordeel en ben ik dus het kleintje ten huize Tifosa.

Vind ik dat erg? Bah neen. Het hoort bij het leven dat de nieuwe generatie de oude voorbijstreeft en we hadden al zo’n voorgevoel dat de jongste wel eens een fikse groeischeut zou kunnen krijgen. Zij aardt immers naar de grote kant van de familie terwijl ik eerlijk gezegd de vorige generatie niet heb overtroffen ;-). Voor de jongste is de jacht op de oudste nu open…

En ik? Zolang ik hakken draag, kan ik nog een klein beetje de schijn ophouden. Misschien is dit nieuwtje dan maar een goede aanleiding om nog eens hoge schoenen te kopen. En wat de vakantiefoto’s betreft, zal ik de goede raad om een heuveltje op te zoeken maar opvolgen. Dan kan ik net een paar centimeters boven de dochters uittorenen. Op mijn 43ste moet ik mijn “grotere” erkennen in de tienerdochters van bijna 16 en net 13. Ik had op nog een jaartje respijt gehoopt, maar het is wat het is. De kleinste in huis. Zucht.

6 thoughts on “De kleinste in huis

Geef een reactie

