The Happiness Tag

Op dinsdag doen we nogal eens graag van stokjes. Deze tag vond ik zelf bij Mrs. Curly. Zij had ‘m dan weer gehaald bij Lafemmefem.

Van welk eten word jij blij?

Italiaans en zoet. Geef me dus maar een tomaat-mozzarella, een pasta of een pizza (of alles na elkaar) om dan te eindigen met iets zoets. Liefst chocolade of een ijsje, maar ik zeg zeker ook geen neen tegen een heerlijk stuk verse cake. Of versgebakken koekjes, net uit de oven en nog een beetje warm…

Welke film maakt je vrolijk?

Eigenlijk is het onmogelijk om er eentje uit te kiezen. Meestal word ik vrolijk van films die een lach en een traan op prachtige wijze weten te combineren. Het beste voorbeeld van de laatste jaren is voor mij de Franse film “Intouchables”. Het is een film met een zwaar onderwerp, maar toch kan je niet anders dan het vaak uitgieren van het lachen. Maar altijd met een snik in je keel. De film is tegelijkertijd grappig en pakkend. En het einde blijft ontroeren, ook al hebben we “Intouchables” intussen al veel te vaak gezien.

Bovendien is het een Franse film, dat is ook een serieus pluspunt voor een Romaniste die haar liefde voor de Franse taal te weinig kwijt kan 😉.

Welk kledingstuk maakt je happy?

IMG_8090Het is altijd fijn als ik me mag opkleden, maar ik doe het eigenlijk te weinig, er is soms te weinig gelegenheid voor. Ik hou wel van een beetje drama in mijn kledij: een mooie jurk, een felgekleurd jasje, mooie pumps (ook al kan ik er enkel op staan en amper op stappen. Maar altijd met een knipoog: een leuke print of een klein detail dat een outfit toch wat speels maakt.

Al kan ik even goed genieten van een luie ochtend of avond in pyjama. Vooral ’s ochtends zijn de dames des huizes hier moeilijk in gang te krijgen…

Van welke beautyproducten word je blij?

Van een heerlijke (zomer)geur en een aangename douchegel. Ik ben intussen al een paar zomers dol op Zen Sun (Shiseido). En voor mijn douchegel zweer ik al jaren bij Roger & Gallet (Cédrat).

Daarnaast zeg ik ook nooit neen tegen knalrode lippenstift en even felle nagellak. Ik zal eerder mijn lippen laten knallen dan dat ik mijn ogen doe spreken. Geef mij maar wat drama 😉.

Wat is jouw gelukkigste herinnering?

De ontmoeting met de echtgenoot, ons verliefd worden, onze trouwdag en de geboortes van onze meiden. En daarnaast zijn er elke dag opnieuw de vele “kleine” geluksmomenten. Zo krijg ik nog altijd een ontzettend warm gevoel als ik mijn kinderen ’s avonds voor het slapengaan een nachtzoen kan geven en hen zie slapen.

Van welke muziek word jij blij?

Momenteel word ik héél erg blij van deze nummers:

Maar geef me een aanstekelijk deuntje, voeg er een Italiaans, Zuid-Amerikaans of Frans (zomer)sausje aan toe en ik moet spontaan glimlachen. Als ik dansneigingen krijg, word ik er gelukkig van!

Wat doe je op dagen als je jezelf down voelt om weer happy te worden?

  • Mijn favoriete muziek héél erg luid zetten en zingen en dansen.
  • Als het kan, me nog eens omdraaien in bed en uitslapen.
  • Tegen de echtgenoot zagen, al is dat dan niet altijd bevorderlijk voor zijn humeur…
  • Vroeg gaan slapen.

Noem drie willekeurige dingen die je ontzettend gelukkig maken.

De echtgenoot, de dochters en onze tijd samen.

7 gedachten over “The Happiness Tag

  1. Oh ja! Mooie film! Die DVD haal ik nog eens boven. Ijsje erbij, wederhelft naast mij, slapende baby op schoot. Perfecte avond zeg ik u!

  2. Pingback: The happiness tag – nenoo.be

  3. Pingback: The Hapiness Tag – Satur9's World

Plaats een reactie