Dankbaar om…

Het is vandaag blijkbaar World Gratitude Day 2017. Tijd om even stil te staan bij de dingen waar je dankbaar om bent.

  1. Dat we allemaal gezond en wel zijn. Dat is een ongelooflijke rijkdom.
  2. Dat de kinderen zich goed in hun vel voelen op school. Nieuwe klassen is altijd wat wennen, maar het loopt vlot dit jaar. En als de dochters content zijn, is de mama dat ook.
  3. Dat het na een héél erg drukke week vol deadlines vandaag “bijbeendag” was. Eindelijk geen 60 mails achterstand meer, maar min of meer bijgewerkt. Op naar de normale drukte!
  4. Dat we dit jaar toch nog een piepklein beetje mogen genieten van een Indian Summer. Het stralende zonnetje maakte vandaag al veel goed, nu de temperaturen nog net iets meer de hoogte in, alstublieft.
  5. Dat de oudste net vandaag uitkoos om nog eens te bakken. Dus mogen wij straks weer proeven van een heerlijke ovenverse chocoladecake (en die zijn toevallig altijd het lekkerst als ze nog een piepklein beetje warm zijn).
  6. Het zijn familieweken. Afgelopen zondag vierden we een gezellig feestje aan mijn kant, zaterdag is ook de echtgenoot aan de beurt. En wij genieten daar met zijn allen héél erg van.
  7. Dat ik de laatste weken de was en plas redelijk goed onder controle heb, zodat ik doorheen de week tijd heb om te fietsen en te bloggen.
  8. Om het gelach en geplaag aan tafel de laatste dagen. Dat we in de drukte van de september-start en het schoolbegin toch nog een beetje ruimte hadden voor elkaar.
  9. Van de muziek van de dochters en hun gezang. Eigenlijk hebben ze best wel een goede muzieksmaak en soms betrap ik mezelf erop dat ik ook aan het meeneuriën ben met één van “hun” liedjes.
  10. Dat ik afgelopen nacht voor de verandering nog eens een goede nacht had en me voor het eerst in een aantal weken eens écht uitgeslapen voelde.
  11. Dat ik vandaag voor het eerst in een dikke week de deadlinestress en opgejaagdheid even achter me kon laten en meteen mijn hoofd opnieuw voelde borrelen van de creatieve ideeën.
  12. Dat het na een drukke september belooft wat rustiger te worden in oktober.
  13. Dat ik toch ook een beetje uitkijk naar het moment dat we hier voor het eerst de kachel kunnen aansteken.
  14. Om het boeketje bloemen dat ik afgelopen weekend voor mezelf meebracht en waar ik sindsdien elke keer van geniet als ik er langs loop.

HerfstbloemenVooral in tijden waarin ik mezelf durf voorbij hollen, doet het deugd om af en toe stil te staan bij de dingen die me gelukkig maken en waar ik dankbaar om mag zijn. Om te beseffen hoe gezegend we zijn, hoeveel geluk we hebben samen.

(Voor het hier écht een Ingeborg-zangstonde wordt, gaan we afronden 😉!)

3 thoughts on “Dankbaar om…

Geef een reactie

