Sneakerlove

Het is gebeurd: ik ben mee in de hype! Ik heb een paar sneakers gekocht en ik ben er dol op. Twee jaar geleden deed ik al een eerste verdienstelijke poging toen ik een paar witte All Stars kocht, maar het werd niks. Een dikke blaar op de onderkant van mijn voeten liet de prille liefde meteen een stille dood sterven. De All Stars staan intussen nog steeds stof te vergaren, ergens diep weggestoken in een kast. Maar aangezien we dit jaar naar Noorwegen op vakantie gingen en ik daar allicht niet op mijn platte sandalen zou kunnen vertrouwen, moest ik wel een tweede poging doen. Het werd een paar roze Adidas Campus-sen.

Intussen zijn we een zomer verder en kan ik bevestigen dat ik de sneakers ook écht versleten heb. Twee weken lang in Noorwegen heb ik bijna geen andere schoenen gedragen. Dat ene paar hakken dat ik – je weet maar nooit – toch in de koffer gestoken had, is er enkel uitgekomen om te gaan dineren op hotel, toen we “opgekleed” moesten zijn. En gingen binnen het uur weer uit, opgelucht dat ik mijn sneakers weer kon aantrekken. Ze zitten gemakkelijk en ze zijn ook mooi. Ik ben er echt helemaal weg van.

In een mum van tijd werd het mijn favoriete paar schoenen. Zelfs “back to reality”, aan het werk in het dagelijkse leven, haalde ik verdacht veel jeansbroeken uit de kast, om mijn sneakers toch maar te kunnen dragen. Onder een kleedje heb ik er nog altijd moeite mee, maar dat zit in mijn hoofd. Dan hoort het in mijn gedachten nog altijd “af” te zijn en dat is voor mij nog altijd met een paar mooie hakken. Waar ik dan hoe langer hoe meer moeite mee heb om er een ganse dag op te lopen. Waar ik dan telkens opgelucht ben dat de werkdag erop zit, ik thuis arriveer en ik de hakken kan uitspelen.

En dus heb ik in mijn hoofd zelfs al een tweede paar sneakers gekozen. Want lichtroze in de winter, dat werkt toch niet. Neen, geef mij maar een paar stevige, stoere, zwarte wintersneakers. Drie maanden geleden had ik nooit geloofd dat mijn voorkeur voor het winterseizoen zou uitgaan naar een paar platte schoenen in plaats van enkellaarsjes of winterlaarzen, bij voorkeur zo hoog mogelijk. Een mens kan dus écht op zijn 43ste nog het licht zien 😉.

IMG_8715_mini

12 thoughts on “Sneakerlove

  1. Ik merk zelf ook dat ik (nu sneakers volgens mijn gevoel modieuzer worden) steeds meer mijn “gekelde” schoenen in de kast laat staan. Sneakers… straks nog eens opzoeken of dat woord wel van toepassing is op wat ik doorgaans draag.

  2. Ah, ik ben er zo eentje die sneakers onder alles draagt! Dus ook onder die jurk. Vorige week, op fietsweekend met de madammen, zei er nog eentje dat ze dat ook zou willen, sneakers onder een jurk dragen. Toen ik zei dat dat best kon, zei zij ook: “ja, bij anderen, ik vind het voor mezelf not done”. En toch… aanrader! Echt!

  3. Ik ben ook fan van sneakers 🙂 In de zomer durf ik ze al eens aan te trekken onder een jurk, in de winter nog niet maar dat ligt waarschijnlijk ook eerder aan mezelf. Ben nu wel benieuwd naar welke wintersneakers je gekocht hebt!

  4. Wij deden gisteren nog een stadswandeling in Brugge en ik droeg voor het eerst een jurk met (al dikkere) nylons en sneakers. Ik heb me dat geen seconde beklaagd (kasseien, slechte voetpaden)
    Het is een knop omdraaien maar ik had er minder moeite mee dan gedacht.

Geef een reactie

