#covfefe

Ik heb een levendige verbeeldingskracht. En dat bedoel ik letterlijk. Als ik een boek lees, “zie” ik dat in mijn hoofd. Als iemand een verhaal vertelt, is het alsof er voor mijn ogen een film afspeelt. Ik vind dit een héél plezierig talent, al zijn er momenten dat ik het even uit zou willen zetten ;-).  Toen vanmorgen het #covfefe-verhaal van Trump op Twitter een eigen (geweldig) leven begon te leiden, kon ik het niet helpen dat ik meteen een heel verhaal in mijn hoofd kreeg. De president van Amerika, één van de machtigste mannen op aarde, die een halve tweet verstuurt, met een onbestaand woord erin. Was hij in slaap gevallen? Of waren zijn vingers gewoon te groot voor het toetsenbord? Maar neen.

Een week lang was POTUS immers verdacht stil op Twitter. Toevallig viel die week samen met zijn eerste buitenlandse trip met echtgenote Melania aan zijn zijde. The first lady kwam eindelijk prominent in beeld. Maar duidelijk niet van harte, gezien de verschillende “subtiele” afwijzingen die de president kreeg wanneer hij een poging deed om haar hand te grijpen. Volgens mij hadden ze daar in het presidentiële vliegtuig zware ruzie gekregen. In het midden van een geweldige Sloveense scheldpartij krijgt furie Melania zijn smartphone te pakken (de bron van alle kwaad) en gooit dat ding tegen de grond. Kapot! En niet zomaar te vervangen. Kwestie van nationale veiligheid en al.

En dus kon POTUS een week niet tweeten. Maar jammer genoeg kreeg hij bij zijn terugkeer thuis nieuw (veilig) speelgoed. Alleen, je kent dat, een nieuwe versie, dus hier en daar zijn er weer wat dingen veranderd, je moet wat wennen. Bovendien is het woordenboek dan niet meteen afgestemd op jouw woordenschat: je moet dat terug opbouwen. “Fake news”, “coverage”,… stond nog niet voorgeprogrammeerd.

Maar POTUS vond dat hij het onder de knie had, zijn team had hem – na een tijdlang oefenen op het interne netwerk – net weer aangemeld op het wereldwijde web toen de president besloot dat het hoog tijd was voor een nieuwe boodschap van de allergrootste. Net op het moment dat hij zijn gal weer aan het spuwen was over die fucking media kwam Melania, voor één keer wel op het Witte Huis, de kamer binnen. Gezien de moeilijke weken die het presidentiële paar achter de rug had, wou de president geen olie op het vuur gooien door haar met zijn nieuwe smartphone te confronteren. Maar Melania’s bezoekje duurde langer dan voorzien en tegen het moment dat zij de kamer verliet, was de president allang vergeten dat hij aan het tweeten was. Met de nieuwe gsm, wat gevoeliger dan zijn oude, robuuste toestel, bleek die vermaledijde tweet jammer genoeg ook al verstuurd. Per ongeluk een “Letermeke” gedaan ;-).

Dat het uren duurde voor zijn communicatieteam het foutje spotte, is toch wel een piepklein beetje vreemd, maar aangezien de baas van de ploeg pas een dag eerder ontslagen was (of zelf was opgestapt), was er daar een klein (afscheids)feestje gevierd. Met veel te veel drank natuurlijk, aangezien ook de eerste buitenlandse reis “een homerun” geworden was en de president zich eindelijk (min of meer, altijd voor discussie vatbaar) had gedragen. Was dat een pijnlijk ontwaken deze morgen. Ze hadden daar duidelijk nood aan veel #covfefe om dit akkefietje alweer toe te dekken.

Kijk, het was een hilarische dag op Twitter. Ik heb me ziek gelachen met de soms pijnlijk grappige reacties: meer dan een miljoen tweets over #covfefe. Maar dit is wel de president van de Verenigde Staten van Amerika. Eén van de belangrijkste functies ter wereld. Zucht. Nog 3 jaar en 8 maanden.

Geef een reactie

