5 (nutteloze) dingen waar ik goed in ben

Vorige week onthulde ik waar ik niet goed in ben, deze week gooi ik mijn sterke puntjes online. 5 (nutteloze) dingen waar ik wel goed in ben. Zeer sterk zelfs, ik zou zelfs durven beweren dat ik daarin onklopbaar ben.

  1. Ik ben een pro in het inladen van de vaatwasmachine. Als de echtgenoot deze eerder al heeft volgeladen, ben ik er een meester in om hier en daar nog een paar spulletjes te verplaatsen om nog een extra item in één keer afgewassen te krijgen. Het enige probleem hier is dat ik er desondanks ook nooit in slaag om de hele afwas in één keer weg te werken. Zodat we vrij snel alsnog een tweede machine moeten laten draaien en mijn gefoefel meestal zijn doel compleet voorbij schiet.
  2. Ik krijg alle nylonkousen kapot. Allemaal, van de goedkoopste tot de duurste versie. Bij de goedkopere varianten heb ik daar zelfs niet echt veel tijd voor nodig. Eén keer naar het toilet gaan, mijn kousen enthousiast terug optrekken en hup, daar verschijnt meteen een ladder. En dat is meestal een ladder van onder tot boven. Discreet een klein gaatje maken, lukt me niet. Dat gaatje afstoppen met nagellak nog minder: dat lokt in mijn geval alleen maar een nieuwe ladder vlak ernaast uit. Ik ben dus een zegen voor de nylonkousenindustrie. Ik niet alleen trouwens: het gen is erfelijk. Ook de jongste behandelt haar nylons véél te enthousiast.
  3. Ik ben een verzamelaar van blauwe plekken. Ik loop overal op en tegen, met telkens blauwe plekken als gevolg. ’s Nachts naar toilet gaan betekent gegarandeerd tegen het bed botsen, of tegen de uitstekende sleutels van de kleerkast. Mijn bochten rond mijn bureau neem ik zonder twijfel altijd te scherp. Intussen is het al zo’n vastgeroeste gewoonte geworden dat ik het niet eens meer voel. Dan heb ik weer een kanjer van een blauwe plek op mijn bovenbeen, vraagt de echtgenoot wat ik nu weer uitgestoken heb en kan ik daar jammer genoeg geen antwoord op geven. “Ergens tegen gebotst zeker.”
  4. Mijn hoofd is een flipperkast. Positief wil dat zeggen dat ik creatief ben en “out of the box” denk. Geniale ideeën duiken zo soms op, al zeg ik het zelf. Die ik dan prompt ook weer vergeet, want mijn hoofd flippert intussen al weer verder. Negatief wil dit zeggen dat ik wel eens nutteloos tijd verspil aan piekeren, aan rondjes draaien in mijn gedachten. De bluts met de buil, noemen ze dat zeker. Als ik zou moeten kiezen tussen geen gepieker mee, maar dan ook zonder de creatieve invallen, dan neem ik het gepieker voor lief. Ik zou de zotte ideeën niet kunnen missen.
  5. Ik doe nog graag gek. Plagen, grapjes maken, kietelen, samen lachen. Er is niets fijners dan de slappe lach te krijgen. Soms kan een kleine opmerking op tv ons allemaal doen schaterlachen. Of zitten we met zijn vieren aan tafel, krijgen we een Babylonische spraakverwarring (soms hoor ik niet goed of zit ik met mijn gedachten héél ver weg – in de flipperkast – en dan val ik soms compleet uit de lucht) en gieren we het uit. Soms onbewust, soms doe ik erom. Het leven is te kort om niet te genieten. Later, als ik groot word, zal ik wel serieus worden. Misschien. Ooit. We zullen er nog eens over nadenken.

Misschien zijn niet alle 5 eigenschappen even bruikbaar. Ik heb ze in ieder geval nooit op sollicitatiegesprekken genoemd toen ik voor de verandering naar mijn sterke en zwakke punten gevraagd werd. Misschien had ik dat toch moeten proberen, wie weet waar me dat gebracht had ;-). Maar deze 5 dingen horen wel bij mij, ze maken deel uit van het unieke pakket dat ik vorm. En zolang ik er geen/weinig last van heb…

9 thoughts on “5 (nutteloze) dingen waar ik goed in ben

  1. Zalig! Je nummer 3, 4 en 5 zijn hier ook van toepassing. 😊 Ik kan ook heel goed dingen wegleggen. Zo goed dat zelfs ik ze daarna niet meer vind 😂

  2. Hihi, wat leuk dat je daar zo goed in bent, al is dat natuurlijk minder met dat overal tegenaan lopen… Ik herken het wel, net als die nylonkousen. Ik koop gewoon geen dure meer!

  3. Ik moet lachen bij puntje 1: als er iets is wat ik echt niet doe in het huishouden is het wel de vaatwasser vullen. Ik kan dat gewoon niet. Als ik dan eens een poging onderneem, dan moet manlief het toch opnieuw doen 😉

  4. Ik zet een kruisje bij alle 5 de dingen. Idem hier.
    Wat de vaatwasser betreft: de kroost sommeren om hun gerief er eindelijk eens in te zetten (ze denken altijd precies dat het machien niet open kan) om dan daarna alles een andere plaats te geven. Horendol worden ze daarvan uiteraard, en dan daarna kunnen we van puntje 5 doen 🙂

  5. Pingback: Waar ik rustig van word… | Tifosa

Geef een reactie

