Grote(re) dingen des levens

Het is gebeurd! De oudste is officieel groter dan de mama. Aan de vooravond van haar veertiende verjaardag zal ze nu toch zo’n 2 cm groter zijn dan ik. Valt het op? Nog niet echt, aangezien ik altijd op hoge hakken rondloop en zij voorlopig nog niet. Maar zij groeit nog en dat kan ik niet echt meer zeggen 😉

Het zat er uiteraard al een paar maanden aan te komen. Maar toen ik dit weekend thuiskwam van het werk en na een dag rondcrossen thuis dolblij de pijnlijke hakken uitdeed en op blote voeten verder liep, viel het ineens heel hard op. Waar ik tot voor een paar maanden nog net boven haar ogen keek, was dat ineens niet meer het geval…

Wij dus met twee in de spiegel gaan kijken, de jongste geraadpleegd, maar het werd pas helemaal officieel toen ook de papa constateerde dat de oudste nu inderdaad toch wel een beetje groter is. Hoewel ik voorlopig de schijn nog ophoud met mijn hakken, ben ik net een plaatsje doorgeschoven in de gezinsrangorde. En dan moet de jongste nog komen 😉

Ergens hoort het erbij en ergens is het toch een beetje vreemd en een beetje slikken. Ze is nog steeds mijn kleintje en zo lang is het nog niet geleden dat ze voor het eerst in mijn armen lag. In mijn ogen toch niet. Wat is nu 14 jaar? Maar voor haar zijn die 14 jaar een heel leven. En zij groeit elke dag, zet elke dag nieuwe stappen op weg naar de volwassenheid. En wij laten haar elke dag een beetje meer los. Soms met tegenzin (omdat we dat kleine baby’tje nog steeds koesteren), maar veel vaker met bewondering en fierheid. En nu is dat kleintje groter dan de mama. Daar is de mama blij om, maar diep vanbinnen heeft ze toch ook even iets weggeslikt…

3 thoughts on “Grote(re) dingen des levens

  1. Zo herkenbaar 🙂 Ik moet dringend nog eens naast de jongste gaan staan, maar volgens mij heeft hij mij ondertussen ook ingehaald. De kleinste voeten heb ik al twee jaar, al vind ik mijn 39 nu niet echt mini. Op onze keukenmuur trok mijn echtgenoot een streep op “zijn” hoogte, en schreef daar “TARGET” bij. Ze zijn alle vier goed op weg om dicht bij de twee meter te eindigen…

Geef een reactie

