Pyjamaweekends

wekkerHet leukste deeltje van de week is voor mij zaterdagmorgen (als ik niet moet werken tenminste). Eerst uitslapen, op het gemakje wakker worden, de krant uit de brievenbus halen en uitgebreid ontbijten. Zalig!

Zaterdag is eigenlijk ook het enige moment in de week dat ik echt tijd heb om de krant te lezen. Tijdens de week beperkt het krantlezen zich meestal tot het bekijken van de koppen en hier en daar een artikeltje meepikken. En het is bij ons vechten om de krant (zeker in de week) want ook de echtgenoot en de dochters volgen de actualiteit maar al te graag. En dus worden er “volgordes” afgesproken.

Maar op zaterdag kan het allemaal wat rustiger. Dan installeren de dochters zich met een dekentje in de zetel. Ze kijken een beetje tv of lezen een boek (of combineren beide) terwijl wij rustig ontbijten en de krant verdelen. En dat kan een beetje uitlopen. En zo kan het wel eens gebeuren dat we tegen de middag nog in pyjama rondlopen. Enfin, het vrouwelijk volk toch, de echtgenoot laat het nooit zo ver komen 😉

En hebben jullie ook zo’n zaterdagritueel? Of een gewoonte die een klein beetje uit de hand gelopen is 😉 ?

6 thoughts on “Pyjamaweekends

  1. Lang leve pyjama-ochtendjes (en soms, in de winter pyjamadagjes 😉

    Ik kan daar ook echt van genieten. Mooie herinneringen aan rustige zaterdagochtenden met uitgebreid ontbijt, de krant én De Zoete Inval op Radio 2 🙂 Heerlijke nostalgie nu dat programma terug is 🙂 En op zondag durf ik al eens wat langer in bed blijven liggen om naar De Rotonde te luisteren. Zalige radio! Ik blogde er een tijdje geleden ook over.

    Geniet ervan!

  2. Zo verloopt mijn zaterdagochtend ook als ik het voor het zeggen heb, maar vaak wordt dat in de war gestuurd door de activiteiten van de kids,…maar als ze er niet zijn, is dat mijn zaterdagochtendritueel,…en dan geniet ik met volle teugen!

  3. daar kan ik ook zo van genieten! helaas vertrek ik quasi elke zaterdagochtend om acht uur. voor de krant heb ik meestel maar twintig minuutjes. die schade haal ik dan op zondag in!

  4. Nolu, ik kijk er naar uit dat dat ooit allemaal weer kan. Nu is het eerder: ruziemakende kinderen temmen en in bad stoppen, terwijl ze in bad zitten de was proberen wegleggen en om de minuut moeten gaan kijken omdat er weer een gekrijs van Kleuter of Peuter weerklinkt. En hagelslag stofzuigen, want jammer genoeg mogen ze dat op zaterdag :).

    • Hou moed. Het komt allemaal goed op den duur. Maar mijn dochters zijn inmiddels wel al 11 en bijna 14. Wij gaan nu de puberteit in. Wie weet wat moet ik binnen een half jaar allemaal niet schrijven 😉 ?

Geef een reactie

