Lentekriebels

narcis_miniToen ik deze avond naar huis reed, overviel het me ineens: nu is het echt wel lente!

Ja, ik ben er laat mee. Vorig weekend toen iedereen van het zonnetje genoot en de barbecue voor het eerst bovenhaalde, moest ik werken. En dan gaat de wissel der seizoenen een beetje aan je voorbij 😉

Indie6_miniMaar daarnet, in de auto, met de zon op de achtergrond, was het niet meer te ontkennen. Het is lente én ik heb lentekriebels. En net dan spelen ze Stromae, “Ta fête”, en dan moet die volumeknop gewoon omhoog en dan moet je luidkeels meebrullen.

Gelukkig is het nog geen zomer, anders hadden de autoramen allicht open gestaan en hadden de andere chauffeurs kunnen meegenieten. Been there, done that 😉 Al was het toen een ander nummer van Stromae (“Papaoutai”) en waren de dochters toen ook van de partij… om dan de slappe lach te krijgen met zijn drietjes als je de gezichten van de andere chauffeurs en de mensen op straat te zien krijgt.

waslijn_miniDe bloemetjes staan eindelijk in bloei in onze tuin. Onze hond geniet van het zonnetje en komt niet als een arm, zielig dutske op het raam tikken om alsjeblief toch meteen opnieuw binnen te mogen (vooral als het regent kan ze zo zielig kijken door ons venster – wat doen wij dat beestje toch allemaal aan…) De was kan opnieuw buiten gehangen worden (en droogt wonder bij wonder)…

outfit_miniWe trekken zelfs de kast met zomerkledij al eens open om te zien of we toch niet, eventueel, met een warme pull erover, al dat leuke zonnige bloesje en toffe rokje kunnen bovenhalen. En als de nieuwe jeans niet ingelegd had moeten worden, had ik net als de oudste vandaag al mijn pas verworven aankoop kunnen showen in de lentezon.

Tijdens het middageten trekken we de jeansbroek al een stukje omhoog (kwestie van het wit van de winterbenen toch al iets minder stralend te maken) en kiezen we voor een wandelingetje buiten in plaats van ons binnen in de warmte van de cafetaria te koesteren…

Ik heb zo’n last van lentekriebels vandaag… En jullie?

3 thoughts on “Lentekriebels

  1. Enorm, het geeft ook direct wat energie vind ik! Ik heb zin in fruit en slaatjes en wandelingen en t-shirts en jurkjes en… 😁 het is vooral heerlijk om de kindjes te zien genieten van de tuin!

Geef een reactie

