20 jaar Valentijn

LiefdeGisteren was het exact 20 jaar geleden dat onze liefdesgeschiedenis begon. De jaren zijn voorbijgevlogen, het lijkt alsof het nog maar gisteren was. En ja, het was Valentijn. Maar daar waren wij toen niet mee bezig. Dit was onze dag, ons begin.

Vandaag zijn we 20 jaar later. Heel veel gelukkige momenten. Onze trouwdag, de geboortes van onze dochters. Dat waren uitschieters, maar er zijn de vele kleine dagelijkse geluksmomentjes. Samen lachen om een absurde grap op tv, samen babbelen na het schoolwerk van de echtgenoot, samen knuffelen. Hij brengt me nog altijd aan het lachen. Bij hem voel ik me veilig. Hij troost me, kikkert me op en geniet samen met mij van een etentje, een film. Hij brengt me tot rust…

Was het altijd rozengeur en maneschijn? Zeker niet. Het kost tijd om een evenwicht te vinden. En als je het gevonden hebt, komen er kinderen, begin je te bouwen,… en kan je opnieuw op zoek. We hebben onze strijd gestreden, soms terecht, maar veel vaker om onbenulligheden (als je achteraf nuchter terugblikt). En toch, ik had er geen moment van willen missen.

Ik herinner me nog heel goed het prille begin. De kriebels in de buik als hij aan mijn kot aanbelde en ik boven aan de trap op hem stond te wachten. We zijn intussen 20 jaar verder, maar soms, als ik hem thuis zie komen, dan voel ik ze nog altijd, de vlindertjes van toen. Happy Valentine’s Day, my love ❤

One thought on “20 jaar Valentijn

Geef een reactie

