25 dingen die jullie nog niet over mij wisten

25 dingen die je niet over mij wist_mini1. Laat ons beginnen met het begin: ik heb niet 1, maar 3 voornamen. Ik ben genoemd naar mijn doopmeter en -peter en heet officieel Nele Hermien Petra, maar zeg maar Nele.

2. Ik ben een kleintje, voor de volle 1m59… Toch nog groter dan Madonna, Prince en Kylie Minogue en naar ’t schijnt door mijn gebrek aan lengte overdreven gedreven.

3. Ik ben een Steenbok, koppig, passioneel en ambitieus. Of dat klopt, laat ik in het midden 😉

4. Ik hou van kleur in mijn leven (mijn puberteit was al zwart genoeg 😉 ) en het mogen gerust felle kleurtjes zijn… Mijn lievelingskleur is rood.

5. Ik ben dol op hoge schoenen (zie punt 2 😉 ) met een stevige hak. Ik denk dat ik sinds mijn achttiende geen platte schoenen meer gedragen heb. Behalve sport- of wandelschoenen en die leveren me rugpijn op…

6. Narcissen zijn mijn favoriete bloemen. Zij kondigen na een lange donkere winter de start van de zon en de lente aan én ze vormden het allereerste (zelfgeplukte) boeketje dat ik van het lief, nu de echtgenoot, kreeg.

7. Als aperitief verkies ik een mojito of een margarita, maar een heerlijk fris wit wijntje op een zonnige zomeravond is zeker niet te versmaden.

8. Ik onthoud futiliteiten, wat mij een goede quizzer maakt. Mijn specialiteiten zijn sport en roddels. Ik heb wel een goede afwerker nodig. Op de naam zelf blijk ik op “le moment suprême” te weinig te komen; ik kan wel ontzettend veel details én goede omschrijvingen geven die een ander dan maar heeft binnen te koppen…

9. Ik denk soms te snel of anders geformuleerd: ik spring van de hak op de tak. In mijn gedachten is dat uiteraard nooit zo, maar helaas blijk ik mijn gedachtengang alleen binnenin mijn hoofd te laten evolueren. Gelukkig is de echtgenoot intussen getraind om mijn bokkensprongen mee te volgen.

10. Ik ben een rockchick. Dol op Bruce Springsteen, Pearl Jam, Coldplay, Snow Patrol, Foo Fighters, Editors, Muse, Kings of Leon, Killers,… Heb hen de afgelopen jaren allemaal minstens 1 keer live aan het werk gezien, behalve de Foo Fighters. Laat Werchter daarvoor volgend jaar maar een week vroeger plaatsvinden…

11. Maar ik sta ook open voor andere genres. Stromae, Avicii én Tomorrowland staan nog op mijn wish list.

12. Ik heb een erfelijk gehoorprobleem. Ik zal allicht net als mijn grootmoeder en vader op latere leeftijd een hoorapparaat mogen dragen. Enig verband met punten 10 en 11 is niet bewezen!

13. Ik lees veel en lees regelmatig eerst het einde van een boek. Bij liefdesromans stoort dat toch niet. Je weet dat het uiteindelijk goed komt; de weg ernaartoe is in dat soort romans belangrijker dan het einde. Ik doe dit niet bij spannende boeken of verhalen die je moet gelezen hebben. (Uiteraard heb ik bij de Millenniumtrilogie NIET het einde eerst gelezen).

14. Ik eet in fasen. Momenteel zit ik in mijn witte Twix-fase, maar ze begint weer op zijn einde te lopen. Zo ook met ontbijtgranen (Fitness Honing & Amandelen) of tussendoortjes (Grany Brut – Pure Chocolade). Vooral zeer lastig voor de echtgenoot, die bij ons thuis de boodschappen doet, zijn best doet om zijn dames in de watten te leggen, maar moeite heeft om de verschillende fasen bij te benen…

15. Ondanks mijn duidelijk humane interesse én mijn aanleg voor talen, heb ik in het middelbaar Natuurwetenschappen (met 8 uur wiskunde) gevolgd. Ik was daar eigenlijk ook goed in. Thuis ben ik dan ook de financieel directeur van dienst.

16. Ik vul al jaren zelf ons belastingformulier in. Het kost mij telkens een voormiddag. Intussen vind ik het stiekem een uitdaging om alles uit te pluizen en op orde te hebben.

17. Ik kan niet koken als de keuken overhoop staat. Voor ik eraan begin, zal ik dan ook de afwasmachine uit- en opnieuw inladen. Pas als de keuken proper is, kan ik er opnieuw een puinhoop van maken (die ik wel zelf opruim).

18. Ik ben niet op mijn best ’s morgens. Toen ik na 15 jaar vertrok bij mijn toenmalige werkgever, werd in de aankondiging van mijn vertrek nog verwezen naar mijn “legendarisch ochtendhumeur”. Ik heb het in de loop der jaren wel leren controleren 😉

19. Ik ben héél graag op reis, maar de weg ernaartoe (of het nu met de wagen of het vliegtuig is) is een bron van stress.

20. Ik ben een bezorgde mama. Toen de oudste begin vorig schooljaar met de fiets naar school begon te rijden, heb ik maandenlang de klok in het oog gehouden. 8u30, ze is er. 16u30, ze is veilig terug thuis. Toen de jongste onlangs een weekje op bosklassen was, gunde ik haar haar herinneringen, maar had ik alweer moeite met loslaten.

21. Ik ben verstrooid. Ik sta me vaak af te vragen in een bepaalde kamer wat ik daar nu eigenlijk kwam doen en moet dan (in gedachten) terug naar de vorige kamer om me dat te herinneren.

22. Ik kan me dagenlang zitten afvragen van waar ik die bepaalde acteur/zanger of medemens toch ken. Dat blijft door mijn hoofd spelen tot ik, een week of zo later, in een volledig andere context, ineens een Aha-Erlebnis krijg.

23 is mijn geluksgetal. Ik ben geboren op 23 december, vandaar.

24. Ik ben dol op feestjes. Verjaardagsfeestjes, verrassingsfeestjes (voor een ander), ik geef ze graag. Kerstmis is voor mij een hoogtepunt. De kerstboom, de pakjes, een mooi gedekte tafel, lekker eten en uiteraard mijn geliefden rond mij. Ook Oudjaar met onze “usual suspects” is telkens een fijne overgang naar een nieuw jaar.

25. Ik heb absoluut niet te klagen. Hoewel het glas voor mij eerder halfleeg lijkt, hebben wij het goed: we hebben elkaar, 2 prachtdochters, een ondeugende hond, een goed dak boven ons hoofd, een fijne omgeving. I’m a very lucky girl…

5 thoughts on “25 dingen die jullie nog niet over mij wisten

  1. Leuk bericht! Altijd leuk om wat meer over de persoon achter de blog te weten te komen. En heel veel dingen klinken herkenbaar voor mij :-). Leuke blog, ik ga je volgen!

Geef een reactie

